loading...
شاد باش و شادی را یاد بده
مهدی اصغریان بازدید : 30 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

بعضی از مسائل و قضایای مطرح در دنیای ریاضیات به‌رغم صورت بسیار ساده، از مسائل حل‌نشدنی ریاضیات محسوب می‌شوند. یکی از این مسائل حدس اثبات نشده‌ای است که در سال 1742 میلادی توسط کریستسان گلدباخ، ریاضیدان و تاریخ شناس اهل پروس مطرح شد. براساس حدس گلدباخ، هر عدد بزرگتر از پنج را می توان همواره به صورت مجموع سه عدد اول نوشت.

مهدی اصغریان بازدید : 20 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
 
          سازنده ترین کلمه" گذشت" است... آن را تمرین کن

 

پر معنی ترین کلمه" ما" است... آن را بکار ببند

 

عمیق ترین کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه

 

بی رحم ترین کلمه "تنفر" است... از بین ببرش

 

سرکش ترین کلمه "هوس" است... با آن بازی نکن

 

خودخواهانه ترین کلمه" من" است... از آن حذر کن

 

ناپایدارترین کلمه "خشم" است... آن را فرو ببر

 

بازدارنده ترین کلمه "ترس" است... با آن مقابله کن

 

 

با نشاط ترین کلمه "کار" است... به آن بپرداز

 

پوچ ترین کلمه "طمع" است... آن را بکش

 

سازنده ترین کلمه "صبر" است... برای داشتنش دعا کن

 

روشن ترین کلمه "امید" است... به آن امیدوار باش

 

ضعیف ترین کلمه "حسرت" است... آن را نخور

 

تواناترین کلمه "دانش" است... آن را فراگیر

 

محکم ترین کلمه "پشتکار" است... آن را داشته باش

مهدی اصغریان بازدید : 27 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
درحالي که تئوري‌هاي فعلي بر رد امکان وجود ستارگان غول‌پيکر تأکيد مي‌کنند، دانشمندان موفق به شناسايي چهار ستاره‌اي شدند که اين قوانين را بطور کلي نقض کرده‌اند.

در سال 2010 ميلادي محققان ناسا موفق به کشف چهار ستاره غول پيکر در ابعاد 300 برابر خورشيد شدند.

پيش از اين محققان با رصد کهکشان راه شيري و ساير کهکشان ها، حد نهايي اندازه ستارگان را حداکثر 150 برابر جرم خورشيد پيش بيني کرده بودند، اما اين ستارگان جرمي دو برابر جرم مطرح شده در تئوري‌هاي علم نجوم دارند.

تحقيقات جديد در دانشگاه بن آلمان نشان مي‌دهد، اين ستارگان که در سحابي رطيل قرار دارند، بخشي از خوشه عظيم ستاره‌اي R136 در «ابر ماژلاني بزرگ» (LMC)‌ هستند که در فاصله 160 هزار سال نوري با زمين قرار گرفته اند.

ابر ماژلاني بزرگ (LMC) سومين کهکشان نزديک به کهکشان راه شيري محسوب مي شود.

محققان اين دانشگاه يک مدل شبيه سازي رايانه اي از فعل و انفعالات بين ستاره اي شبيه خوشه ستاره اي R136 تهيه کردند که در آن 170 هزار ستاره با جرم طبيعي در کنار يکديگر چيده شدند.

براي محاسبه تغييرات اين سيستم عظيم ستاره اي در طول زمان، بيش از 510 هزار محاسبه در خصوص اثرات جاذبه، واکنش هاي هسته اي بين ستاره اي و انرژي آزاد شده از هر ستاره در زمان برخورد دو ستاره با يکديگر انجام شد.

پروفسور «پاول کروپا» از نويسندگان اين تحقيق تأکيد مي‌کند: فرايند زايش و شکل‌گيري ستارگان صرف نظر از زادگاه ستاره‌اي آنها يک پديده کلي است و اين چهار ستاره فوق درخشان و بسيار عظيم در خوشه R136 پايان محدوديت ابعاد ستارگان را نشان مي‌دهند.
مهدی اصغریان بازدید : 18 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)

ادیسون در سنین پیری پس از کشف لامپ، یکی از ثروتمندان آمریکا به شمار میرفت و درآمد سرشارش را تمام و کمال در آزمایشگاه مجهزش که ساختمان بزرگی بود هزینه می کرد…

این آزمایشگاه، بزرگترین عشق پیرمرد بود. هر روز اختراعی جدید در آن شکل می گرفت تا آماده بهینه سازی و ورود به بازار شود.

در همین روزها بود که نیمه های شب از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید و تمام تلاش ماموان فقط برای جلوگیری از گسترش آتش به سایر ساختمانها است!
آنها تقاضا داشتند که موضوع به نحو قابل قبولی به اطلاع پیرمرد رسانده شود…

پسر با خود اندیشید که احتمالا پیرمرد با شنیدن این خبر سکته می کند و لذا از بیدار کردن او منصرف شد و خودش را به محل حادثه رساند و با کمال تعجب دید که پیرمرد در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است و سوختن حاصل تمام عمرش را نظاره می کند!!!
پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد. او می اندیشید که پدر در بدترین شرایط عمرش بسر می برد.
ناگهان پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ می بینی چقدر زیباست؟!! رنگ آمیزی شعله ها را می بینی؟!! حیرت آور است!!!
من فکر می کنم که آن شعله های بنفش به علت سوختن گوگرد در کنار فسفر به وجود آمده است! وای! خدای من، خیلی زیباست! کاش مادرت هم اینجا بود و این منظره زیبا را می دید. کمتر کسی در طول عمرش امکان دیدن چنین منظره زیبایی را خواهد داشت! نظر تو چیست پسرم؟!!
پسر حیران و گیج جواب داد: پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی؟!!!!!!
چطور میتوانی؟! من تمام بدنم می لرزد و تو خونسرد نشسته ای؟!
پدر گفت: پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید. مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست که دیگر تکرار نخواهد شد…!
در مورد آزمایشگاه و باز سازی یا نو سازی آن فردا فکر می کنیم! الآن موقع این کار نیست! به شعله های زیبا نگاه کن که دیگر چنین امکانی را نخواهی داشت!!
توماس آلوا ادیسون سال بعد مجددا در آزمایشگاه جدیدش مشغول کار بود و همان سال یکی از بزرگترین اختراع بشریت یعنی ضبط صدا را تقدیم جهانیان نمود. آری او گرامافون را درست یک سال پس از آن واقعه اختراع کرد.

مهدی اصغریان بازدید : 22 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
آورده اند که کفن دزدی در بستر مرگ افتاده بود،پسر خویش را فراخواند، پسر به نزد پدر رفت گفت ای پدر امرت چیست ؟پدر گفت ،پسرم من تمام عمر به کفن دزدی مشغول بودم و همواره نفرین خلقی بدنبالم بود اکنون که در بستر مرگم و فرشتهءمرگ را نزدیک حس میکنم بار این نفرین بیش از پیش بردوشم سنگینی میکند.از تو میخواهم بعد از مرگم چنان کنی که خلایق مرا دعا کنند و از خدای یکتا مغفرت مرا خواهند. ..

سر گفت ای پدر چنان کنم که میخواهی و از این پس مرد و زن را به دعایت مشغول سازم
‫پدر همان دم جان به جان آفرین تسلیم کرد.
‫از فردا پسر شغل پدر پیشه کرد با این تفاوت که کفن از مردگان خلایق می دزدید و چوبی در شکم آن مردگان فرو مینمود وازآن پس خلایق میگفتند خدا کفن دزد اول را بیامرزد که فقط میدزدید وچنین بر مردگان ما روا نمیداشت!

مهدی اصغریان بازدید : 17 دوشنبه 09 دی 1392 نظرات (0)
اخیرا کارشناسان و باستان شناسان ترکیه متفق القول شده اند که این سنگ قبر که از گورستانی قدیمی در منطقه "سیوری حصار" به دست آمده است در واقع سنگ قبر اصلی ملا نصرالدین بوده است.
آفتاب: این سنگ قبر اصلی مزار "ملا نصرالدین" است که در سال 2003 در جریان مرمت منطقه ای روستایی در "اسکی شهیر " ترکیه در نزدیکی قونیه پیدا شده و به کتابخانه مسجدی در روستای" سیوری حصار" منتقل شده است .

اخیرا کارشناسان و باستان شناسان ترکیه متفق القول شده اند که این سنگ قبر که از گورستانی قدیمی در منطقه "سیوری حصار" به دست آمده است در واقع سنگ قبر اصلی ملا نصرالدین بوده است.

ملا نصرالدین که درکشورهای جنوب غرب آسیا،قفقاز، آسیای مرکزی ، افغانستان و، ترکیه و حتی برخی کشورهای بالکان به عنوان یک شخصیت تاریخی - فکاهی شناخته شده است ، به روایتی 8 قرن پیش و در دوره حکومت سلجوقیان در منطقه خراسان ایران زاده شد و بعدها برای زندگی راهی دیار آناتولی شد.

هم اکنون مزار ملا نصرالدین در منطقه آک شهیر در نزدیکی قونیه زیارتگاه عده زیادی از مردم ترکیه و حتی توریست های خارجی است.

به گزارش عصر ایران،دولت ترکیه 5 سال پیش(2008) مراسم هشتصدمین سالگرد تولد ملا نصرالدین را برگزار کرد.







مقبره ملا نصرالدین در آک شهیر ترکیه

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 16
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 183
  • بازدید کلی : 1,465